Travelmanagement & Vancouver Island

25 september 2018 - Vancouver Island, Canada

Ik ben deze blog nu aan het schrijven op maandagavond 24 september in onze RV (een camper, type C25 V-8 van 7,6 meter lang, 3 meter breed en 3,7 meter hoog) in de hoop dat we morgen ergens een plek aantreffen met Wi-Fi. Dat is toch wat lastiger te regelen van midden uit het bos ;) (exact: Alice Lake Provincial Park).

Zo, de eerste week zit erop en inmiddels zijn we een jetlag armer (ja, ook Wende, woohoo!). Lekker cliché maar wat gaat het weer snel en alweer zoveel gezien. De eerste week stond vooral in het teken van onze draai vinden in het ‘travelmanagment’; Waar willen we heen, wat willen we zien, waar willen we slapen, hoeveel nachten, waar is het mooi weer, waar moeten we de RV ophalen,  hoe werkt dat ding, hoe pakken we de RV zo efficiënt mogelijk in, hoe dump je het reservoir van de RV, hoe werkt de koelkast  (ja, 1x de inhoud helaas al moeten weggooien), toch maar de RV handleiding doorlezen, hoe zit het met camping grounds, moet je reserveren voor de ferry (JA!) etc. Zoals je begrijpt, wij hebben van te voren niet zo heel veel research gedaan maar dat doen we eigenlijk nooit, dit is een beetje onze reisstijl; pas in het vliegtuig wordt de Lonely Planet echt geraadpleegd. Wel hebben we nu het plan gemaakt om een week of 2 vooruit te plannen zodat we niet elke avond nog met dat soort zaken bezig moeten en we ’s avonds voor het kampvuur kunnen chillen.

Maar goed, zoals beloofd een wat gedetailleerder reisblog. Deze keer ook weer en video gemaakt, deze komt alleen niet onder de blog te hangen zoals de foto’s, maar moet apart aangeklikt worden onder de kop Video’s (beetje jammer reislogger.nl). Dan weten jullie er in ieder geval van en is Auke niet voor niets druk met editten ;) We merken wel dat we nog wat moeten wennen met het filmen, en echt vloggen hebben we tot op heden niet gedaan (voelt toch ook een beetje maf om te tetteren tegen je camera ofzo) maar we hebben nog heel wat weken voor de boeg om daar aan te wennen en er wat beter en creatiever in te worden. En natuurlijk zijn er ook weer foto’s geüpload. Enjoy!

Afgelopen woensdag hebben we de RV (camper dus) opgehaald, met bizar weinig uitleg overigens (zal wel te maken hebben dat we voor de budget variant hebben gekozen en de RV’s daar als warme broodjes over te de toonbank vlogen) waren we gelijk ambitieus vertrokken richting Vancouver Island. Hiervoor moet je met de ferry (waar we overigens de dag ervoor toen wel een reservering hadden gemaakt) en ben je zo’n 1,5 uur later in Sidney (niet de Australische variant). Vervolgens hebben we 5 nachten doorgebracht op Vancouver Island, elke avond op een andere plaats. O.a. direct aan het strand waar we welkom werden geheten door een zeehond en later op de middag door het Amerikaanse leger die met heel zwaar geschut aan de overkant van de zee Rambo aan het spelen waren. Even dachten we serieus dat er oorlog was uitgebroken, gezellige sfeer dus. Dezelfde avond kwamen we er helaas achter dat het dak van onze RV op 2 plekken lekt na non-stop regen (inmiddels a la buurman&buurman stylo opgelost). Maar ook hebben we de nacht doorgebracht in een pittoresk haventje waar we 2 visarenden spotten. Afgelopen maandag (eigenlijk vandaag dus voor mij) zijn we weer vertrokken van Vancouver Island waarbij we erop gokten dat we wel mee konden met de ferry zonder reservering. Dat was wel het geval, zij het een boot later, zo’n 2,5 uur wachten :( . Voor Wende heel fijn, want hierdoor kon ze spelen in een hele leuke Poe-pa; lees de Wende-update alinea.  En nu zijn we weer op het vaste land midden in het bos op een campground bij Alice Lake.

En wat vonden we nu van Vancouver Island?  Erg mooi, althans het gedeelte wat wij hebben gezien. Het heeft een weg van de bewoonde wereld feel door alle regenwoudachtige bossen, stranden, meren, het ontbreken van Wi-Fi en alle waarschuwingsbordjes voor beren, wolven en cougars. Het blijft aan de andere kant wel Canada (broertje van Amerika; comfortabel, goed geregeld, overal fast food en iets doorgeslagen in waarschuwingsbehoefte). In Afrika hebben we dit soort bordjes niet gezien namelijk.

Dan nog een Wende update: Ze lijkt het erg naar haar zin te hebben en is elke avond bekaf. Er is veel interessants te beleven en te zien. Haar spraak gaat met grote sprongen vooruit. Zo wordt bijna elke wandelaar begroet met een ‘Allo’ en/of ‘Dag’. Ook het woord ‘Auto’ was al heel populair, maar wordt nu nog vaker gebruikt als voorheen, want een Canadese auto (lees: mega pick-up met dubbele banden) is toch heel wat indrukwekkender dan die mini varianten die in Nederland rond rijden. Maar ook ‘Vogel’, ‘Boot’ en ‘Water’ doen het goed, alle 3 komen in overvloed voor op of om Vancouver Island. ‘Papa, niet doen’ is nieuwe variant en i.p.v. ‘Papa’ te roepen kan mevrouw nu ook ‘Auke’ roepen (als papa niet op papa reageert moet je toch wat anders verzinnen, met dank aan mama). En voor speeltuin is ook een woord ‘Poe-pa’. Geen idee hoe ze daar bij komt maar elke keer als we iets zien wat lijkt op een zandbak of glijbaan wordt er heel hard ‘Poe-pa’ geroepen. Dus maar hopen dat we nog veel poe-pa’s gaan tegen komen voor mevrouw, die overigens echt heel leuk zijn in Canada.

En als afsluiter voor de liefhebbers een kleine opsomming van onze overnachtingsplaatsen:
Zondag 16 sept: Aangekomen in Vancouver, daar 3 nachten geslapen.
Woensdag 19 sept: RV opgehaald en vertrokken naar Vancouver Island, geslapen in Victoria.
Donderdag 20 sept: Jordan River Regional Park Ground (Vancouver Island)
Vrijdag 21 sept: Parkville (Vancouver Island)
Zaterdag 22 sept: Ucluelet (Vancouver Island)
Zondag 23 sept: Sproat Lake (Vancouver Island)

Tot de volgende update!

1. Nina:
    25 september 2018
    Leuk geschreven. Gaat goed dus met jullie. Geniet !
  2. Ome Henkie:
    25 september 2018
    Hahha mooi geschreven Mieksz!! Enjoy folks!
  3. Truus Ten Berge Elferink:
    25 september 2018
    Wat leuk om jullie reis zo te volgen
  4. Angelique:
    25 september 2018
    Nou dat ziet er prima uit Annemiek! En altijd lekker om tijdens de vakantie te kunnen Macgyveren toch?!
    Wat een prachtige en leuke foto's, vooral die foto van jou op een soort struisvogel achtige boom, vind ik hilarisch! En de video ook erg leuk, dan gaat het allemaal iets meer leven.
    Nog heel veel plezier en mooie avonturen gewenst.
  5. Jeroen en odile:
    26 september 2018
    wat heerlijk om mee te lezen, brings back memories, mooie foto's, heerlijk, geniet !
  6. Cal Hayes:
    26 september 2018
    Great report ! looking forward to seeing you guys!
  7. Driek:
    Super leuk! Geniet ervan samen 😊
  8. Cobie:
    27 september 2018
    Hoi wat een geweldige tijd voor jullie en ook voor ons een beetje, geniet van de verhalen en prachtige foto's.
  9. Marcel:
    30 september 2018
    Mooi verhaal en geweldige foto’s. Veel plezier verder.
  10. Santine:
    3 oktober 2018
    Heel leuk om te lezen! Geniet ervan, xx