Goodbye Florida, Hola Chili

2 november 2018 - Santiago, Chili

Buenos dias, we zijn in Santiago (Chili) aangekomen. De week in Florida zit er alweer op en daarom weer tijd voor een update!

Nadat we onze huurauto hadden opgepikt op Miami airport zijn we gelijk doorgereden naar Miami North Beach, waar we een appartement voor 3 nachten hadden gehuurd. Deze zat op een paar minuten lopen van het strand, super relaxed. Voor ons wel even wennen aan de warmte, want het is 25-30 graden. Maar daar klagen we natuurlijk niet over. Echt een typische zonvakantie gehouden, lekker zwemmen en chillen. Natuurlijk ook een beetje Miami gechecked, denk aan Miami Vice, Scarface of GTA, je ziet alle standaard beach types voorbij komen. Ook de art-deco architectuur op Ocean Drive was very nice. Welcome to Miami!

Na 4 dagen in Miami te hebben besteedt zijn we doorgereden naar Indian Rocks Beach aan de westkust van Florida. Maar we hebben eerst een tussenstop gemaakt in het Everglades National Park voor een ritje op een air boat door het marsh-gebied (swamp mochten we niet zeggen van de gids, al weet google translate niet het verschil tussen de twee). Een air boat is trouwens een boot met een grote propeller achterop om met 60km/u door de marches heen te blazen. Erg vet, en ook hebben we meerdere alligators kunnen checken, schildpadden, tropische vissen en vogels.
En ook hebben we nog een stop gemaakt om een andere ‘klimmaat’ op te zoeken, we hebben Matthew bezocht in Tampa. Hij zat samen met Auke (en ook Chad) in de groep die de Aconcagua ging beklimmen. Helaas vergeten om een foto te maken van de ontmoeting...

In Indian Rocks Beach hadden via AirBnB een huis geregeld, super de luxe. Open haard (geen idee waarom die er eigenlijk is gezien de gemiddelde temp daar), balkon, terras, volledige keuken, super badkamer, strand op nog geen 5 minuten loopafstand en veel speelgoed voor Wende. Voor de rest hier ook weer veel zonvakantie activiteiten uitgevoerd (zwemmen, spelen in het zand, cocktails drinken, genieten van de ondergaande zon etc.). Ook nog een dagje naar het schijnt een van de mooiste stranden van de V.S: Caladesi Island. Die kon je alleen met boot bereiken vanaf Honeymoon Island, daarvoor hadden wij een kayak geregeld aldaar. Het was even wennen met een kajak op zee en een Wende op schoot en het kostte Annemiek wat moeite om het relaxt te vinden, maar na een paar minuten (en het incasseren van wat inwaartse golven verder) waren we good-2-go. Nog een poging gedaan om een korte trail te lopen daar, maar na nog geen 100 meter landinwaarts te zijn gelopen werden we lek geprikt door van alles, en zijn we snel weer terug gegaan naar het strand, dat vol bezaaid ligt met allerlei schelpen en andere resten van zeewezens. Erg mooie en bijzondere exemplaren gevonden. Maar toch daar laten liggen aangezien onze bagage al redelijk max ingepakt is...

Ook nog een stadje in de buurt bezocht wat werd aanbevolen via de host van ons huisje (en ook tripadvisor). Maar dit viel toch een beetje tegen. Veel plaatsen in Florida hebben een uit de grond gestampt gevoel, betonblokken met af en toe wel een leuke kleurtje verf erop, dezelfde ketens die er in zitten, wel veel water en veel faciliteiten daarvoor en dat is het dan wel een beetje. Het lijkt vooral voor veel ouderen met een boot te zijn ingericht. Je mist een authentieke sfeer, het komt kunstmatig over waardoor het soms lijkt alsof je in een pretpark loopt.

Over pretparken gesproken, last minute toch nog besloten om er 1 te bezoeken op onze laatste dag in Florida. In Florida ligt namelijk Orlando, pretpark hoofdstad van de wereld. Dat betekende een drukke dag, beetje ambitieus misschien, want Orlanda lag iets uit de route en de dag erna moesten we weer vliegen naar Santiago vanuit Miami. Dus die dag om 7 uur ‘s ochtends in de auto richting Orlando, om 10 uur in het pretpark tot 17:30 en uiteindelijk rond 22:00 waren we gesloopt in ons hotel in Miami, pfff. Maar zeker wel de moeite waard. We zijn naar Universal Studios geweest, daar hebben we Krusty burgers gegeten bij Moe’s (ok, als je niet weet waar dit over gaat, dan is Google je vriend, maar dit zou je moeten weten). Maar ook aliens neergeschoten in de MIB ride, het menselijk ras verraden in vliegende schotels, een mummyvloek overleefd, Curious George gevonden in een waterfontein (Wende is fan van ‘AAP!’), op Intergalatic van de Beastie Boys de Rip Ride Rockit  gereden en nog veel meer. Dit was overigens met Halloween en ’s avonds zou het park omgetoverd worden tot een Halloween thema park. Erg koel om te zien hoe dat allemaal opgezet werd en hoeveel bezoekers en wat voor bezoekers dat aantrok. We hadden wel mazzel dat het Halloween was, want het was daardoor best rustig in het park en dus haast geen wachtrijen waren. En in de attracties waar Wende niet in kon hebben we gebruik gemaakt van de single rider lanes waardoor we eigenlijk nooit hebben moeten wachten (ja, Annemiek 1x, maar dat kwam omdat 1 man niet in de achtbaan paste omdat zijn lichaamsomvang te groot was...).

De dag erna ging om 6 uur ‘s ochtends de wekker en moesten we ons haasten richting het vliegveld. Door alle spitsuur perikelen rondom Miami duurde de autorit 45 minuten langer wat de nodige stress gaf. Maar eenmaal op het vliegveld was alles weer heel relaxt, geen wachtrij bij het inchecken, security was een eitje (van Canada naar de VS was dat weer een heel ander verhaal... we kijken nu al uit naar de vlucht over een maand van Santiago naar Miami...) én het bleek dat het vliegtuig maar voor 30% gevuld was. Dus alle ruimte in het vliegtuig waardoor we een vrij ontspannen vliegtocht hebben gehad van ruim 7 uur naar Santiago.

In Santiago zitten we nu een appartement voor een paar nachten, met uitzicht op de top toeristenattracties (Heuvel van San Cristobal en Cerro Santa Lucia) en daarna vliegen we door naar Punta Arenas om aan ons Patagonië avontuur te beginnen.

En nog bedankt Bastiaan (collega van Auke) voor de Florida tips, die waren top!

De afgelopen week hebben we (en gaan we) overnachten in de volgende plaatsen:
Woensdag 24 okt t/m vrijdag 26 okt: The Surf View Suites Miami Beach
Zaterdag 27 okt: Quality Suites Fort Myers - I-75
Zondag 28 okt t/m dinsdag 30 okt: Beach Bungalow with Southern Charm (Indian Rocks Beach)
Woensdag 31 okt: La Quinta Inn & Suites Fort Lauderdale Tamarac
Donderdag 1 nov t/m zaterdag 3 nov: Plaza Paris Amistar (Santiago)